کباب پز ذغالی فن دار

باربیکیو ذغالی

کباب پز ذغالی فن دار

شاید تا به امروز از باد زدن زغال ها برای آماده شدن و اصطلاحا گُر گرفتن، خسته شده باشید و به خاطر همین امر طعم بی نظیر گوشت کباب شده بر روی کبابپز را از خودتان دریغ کرده اید. کباب پز ذغالی فن دار، با ورود خود به بازار مصرف کنندگان امر باد زدن ذغال ها را آسان کرده است.

اگر دوست دارید بیش تر و بهتر با نحوه عملکرد این کبابپز آشنا شوید، می توانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه عملکرد کباب پز ذغالی فن دار

این نوع از کباب پز ها، یک فن در کنار و یا در زیر خود دارند. که البته محل قرار گیری فن، کاملا به ابعاد و اندازه کباب پز بستگی دارد. فن تعبیه شده بر روی این دسته از کبابپز ها، کمک می کند تا ذغال ها به راحتی مشتعل شوند. بدون آن که شما مدام آن ها را باد بزنید.

با ورود این نوع از کباب پز ها، نحوه استفاده از کباب پز های ذغالی، سهولت بخشیده شده و سرعت عمل پخت و پز و کباب نمودن مواد غذایی بر روی آن ها بیش تر شده است.

لازم است بدانید که این کبابپز، در اندازه های مختلف و جنس بدنه های متفاوت، اکنون در بازار مصرف کنندگان در دسترس می باشند.

از مزایای این کباب پز ذغالی می توانیم بگوییم که، سینی و یا محفظه ای در جهت نگهداری از خاکستر ذغال ها تعبیه شده است تا تمامی خاکستر به وجود آمده از کار کباب کردن مواد غذایی، به آن منتقل شود.

هم چنین لازم است بدانید که بسته به ابعاد و اندازه و همین طور مدل کبابپز ذغالی، محل قرار گیری این محفظه و یا سینی متفاوت است. اما به گونه ای طراحی و ساخته شده است که دسترسی به آن راحت بوده و شما می توانید به سادگی آن را از جای خود دربیاورید و خاکستر داخل آن را پس از هر بار کباب نمودن مواد غذایی خالی کنید.

توجه داشته باشید که فن تعبیه شده و در نظر گرفته شده در ساختار این نوع کباب پز ذغالی، صرفا برای مشتعل شدن ذغال ها بوده و به شما توصیه می کنیم که حتما برای پخت کباب ها از باد بزن استفاده نمایید.

انواع کباب پز زغالی فن دار

همان طور که پیش تر گفته شده، کبابپز زغالی فن دار، در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده است. از مهم ترین و محبوب ترین آن ها می توانیم از مدل های منقلی و ایستاده نام ببریم.

مدل های منقلی، ظاهری شبیه به منقل دارند، اما با این تفاوت که در کف محل قرار گیری زغال ها، سوراخ هایی تعبیه شده است تا خاکستر حاصل از زغال ها به داخل سینی زیر منقل ریخته شود.

همین طور بهتر است بدانید که فن تعبیه شده بر روی منقل کباب پز زغالی فن دار، در کنار آن می باشد و این امکان را به شما می دهد تا زغال ها را به درجه حرارت دلخواه برسانید.

اما در مدل های ایستاده، فن در زیر محل قرار گیری زغال ها در نظر گرفته شده است. همین طور شیار هایی در اطراف محل قرار گیری زغال ها تعبیه شده است تا خاکستر ناشی از سوخت زغال ها، به داخل محفظه تعبیه شده در زیر کبابپز وارد شوند.

معرفی انواع فن در کباب پز

فن طراحی شده و ساخته شده در کبابپز زغالی فن دار، دارای دو مدل دستی و برقی می باشد. توجه داشته باشید که مدل های برقی خیلی بهتر و هوشمندانه تر می توانند زغال ها را به صورت یک دست مشتعل کنند.

چرا که فن های دستی، صرفا این توانایی را دارند تا صرفا زغال های جلوی خروجی فن را مشتعل نگه دارند.

اگر دوست دارید که یک کباب پز زغالی فن دار برای میهمانی های خود تهیه کنید و لذت گوشت کباب شده را در کنار دوستان خود تجربه کنید، بهتر است به سراغ انواعی بروید که دارای فن برقی می باشند.

کباب پز بهتر است یا باربیکیو؟

باربیکیو در واقع به روش پخت مواد غذایی گفته می شود. همین طور کباب پز و باربیکیو تقریبا عملکردی شبیه به یکدیگر دارند. چرا که هر دو می توانند مواد غذایی و بالخص گوشت را کباب کنند.

اما اگر تصمیم دارید که کبابپز و یا باربیکیو بخرید، توجه داشته باشید که با انواع آن ها و همین طور مزایا و معایب هر کدام آشنایی پیدا کنید. چرا که کبابپز ها دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس نوع سوختی که برای پخت مواد غذایی نیاز دارند، در سه دسته بندی کباب پز رغالی، کباب پز برقی و کباب پز گازی، دسته بندی می شوند.

از این رو هر کدام دارای معایب و مزایا مختص به خود می باشند که شما به عنوان یک مصرف کننده باید از تمامی آن ها اطلاع داشته باشید.

در جهت دریافت مشاوره بهتر برای خرید انواع کبابپز و یا باربیکیو، می توانید با مشاورین امین باربیکیو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =