راهنمای خرید باربیکیو

باربیکیو ترموود

راهنمای خرید باربیکیو

کسی در دنیا وجود ندارد که طعم مواد غذایی پخته شده بر روی باربیکیو را دوست نداشته باشد. به همین خاطر امین باربیکیو در این مطلب به شما راهنمای خرید باربیکیو را ارائه کرده است تا بتوانید با خیالی آسوده علاوه بر خرید باربیکیو، طعم خوش مواد غذایی کباب شده را تجربه نمایید.

باربیکیو چیست؟

باربیکیو در واقع به عنوان یک روش پخت مواد غذایی به شمار می آید که به وسیله دستگاهی به نام کباب پز و یا همان باربیکیو، انجام می شود.

باربیکیو ها فی الواقع تجهیزاتی هستند که در جهت پخت کباب و سایر مواد غذایی در محیط هایی مانند باغ، ویلا، بالکن، حیاط خلوت و… مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات در مدل های مختلف و انواع گوناگون طراحی و تولید شده اند تا هر سبک سلیقه ای بتواند برای خود یک باربیکیو تهیه کند.

اگر دوست دارید بیش تر در مورد باربیکیو یا همان کباب پز بدانید، با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع باربیکیو ها

امروزه انواع مختلفی از باربیکیو ها در بازار وجود دارند که می توان با در نظر گرفتن سبک سلیقه هر فرد و نیاز هایی که دارد، یکی از آن ها را انتخاب نمود. توجه داشته باشید که خرید باربیکیو از اهمیت به سزایی برخوردار است و اگر تصمیم دارید که از یک کباپز خانگی در منزل خود بهره مند شوید، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید باربیکیو
معرفی انواع کباب پز ها در راهنمای خرید باربیکیو

معرفی انواع باربیکیو و کباب پز

به طور کلی کباب پز ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. که این دسته بندی ها بر اساس نوع سوخت مورد نیازشان در جهت پخت مواد غذایی می باشد. در ادامه به معرفی انواع باربیکیو ها پرداخته ایم:

باربیکیو و کبابپز گازی

همان طور که می دانید، کباب پز گازی، به وسیله گاز شهری، سوخت مورد نیاز خود را تامین می کند. این نوع از باربیکیو ها، به دلیل دود کمی که از خود تولید می کنند، امروزه به عنوان کبابپز های خانگی و یا آپارتمانی نیز شناخته شده اند.

اگر دوست دارید که در بالکن و یا حیاط خلوت خانه خود یک باربیکیو داشته باشید، به شما نوع گازی آن را پیشنهاد می کنیم.

باربیکیو و کباب پز برقی

باربیکیو های برقی، نوع دیگری از کبابپز ها هستند که امروزه مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته اند. این نوع از کباب پز ها، با انرژی برق کار می کنند و به خاطر انتشار دود کمی که دارند، انتخاب مناسبی برای آپارتمان ها به شمار می آیند.

باربیکیو گازی، یکی از بهترین نوع باربیکیو ها می باشد. چرا که به شما امکان تنظیم حرارت داده و شما می توانید بر اساس مقدار مواد غذایی که بر روی کبابپز قرار داده اید، به صورت دستی، حرارت دلخواه خود را تنظیم کنید.

باربیکیو و کباب پز ذغالی

اگر برای حیاط و یا ویلای خود به دنبال یک باربیکیو مناسب هستید، به شما کبابپز های ذغالی را پیشنهاد می دهیم. این دسته از باربیکیو ها، با ذغال حرارت مورد نیاز برای کباب کردن مواد غذایی را تامین می کنند. اما به دلیل دود زیادی که در زمان کباب کردن مواد غذایی از خود تولید می کنند، شاید نتوان از آن ها در آپارتمان های کوچک امروزی استفاده کرد.

به طور کلی باربیکیو ذغالی، برای افرادی که دوست دارند طعم خوش دود بر روی گوشت کباب شده آن ها باقی بماند، گزینه مناسبی می باشد.

ابعاد و اندازه باربیکیو ها

کبابپز ها، امروزه مورد استقبال خیلی از خانواده های ایرانی قرار گرفته اند. به همین خاطر برای پاسخگویی به نیاز های مختلف، در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته شده اند.

اگر تصمیم دارید که یک باربیکیو و یا کباب پز خانگی داشته باشید، حتما پیش از آن که اقدام به خرید آن کنید، محل قرار گیری آن را مشخص کنید تا بتوانید ابعاد و اندازه ای مناسب از آن را تهیه نمایید.

مدل های مختلف کبابپز

باربیکیو ها، به خاطر بر طرف نمودن الویت های مصرف کنندگان، در مدل های متنوعی طراحی و تولید شده اند. از رایج ترین مدل های باربیکیو می توانیم به باربیکیو ایستاده و باربیکیو رومیزی نام ببریم.

اگر جزو کسانی هستید که می خواهید برای پذیرایی از میهمانان خود، اقدام به خرید کباب پز کنید، بهتر است به سراغ مدل های رومیزی که ابعاد بزرگی دارند بروید.

البته نا گفته نماند که مدل های نام برده شده در باربیکیو، هر کدام دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند که شما باید بر اساس نیاز خود در وعده استفاده از باربیکیو، آن را تهیه نمایید.

هم چنین لازم است بدانید که باربیکیو های قابل حمل، برای استفاده در سفر گزینه مناسبی به شمار می آیند. این نوع از باربیکیو ها، ابعاد و اندازه ای جمع و جور دارند و قیمت آن ها نیز مقرون به صرفه می باشد.

امکانات و ویژگی های کبابپز

همان طور که پیش تر گفته شد، کباب پز ها، در مدل های مختلفی تولید شده اند. هم چنین هر کدام دارای امکانات و ویژگی های مختلف می باشند. به طور مثال برخی از باربیکیو های ایستاده، دارای دودکش و کمد برای قرار دادن تجهیزات باربیکیو می باشند.

هر چه امکانات ویژگی های کباب پز ها بیش تر باشد، متعاقبا قیمت بالاتری خواهند داشت.

راهنمای خرید باربیکیو
امکانات و ویژگی های کبابپز ها در راهنمای خرید باربیکیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 12 =