معرفی انواع باربیکیو مناسب برای آلاچیق

باربیکیو مشکی

معرفی انواع باربیکیو مناسب برای آلاچیق

در صورتی که باغ و یا ویلا داشته باشید، بی تردید دوست دارید که در کنار خانواده و دوستان خود از طبیعت و هوای مطبوع آن لذت ببرید. اگر شما هم به دنبال باربیکیو مناسب برای آلاچیق هستید و می خواهید که مناسب ترین آن ها را خریداری کنید، این مطلب را از دست ندهید.

در واقع داشتن یک باربیکیو و یا کباب پز، با حرارتی یک نواخت، گزینه مناسبی برای کباب نمودن غذا های گوشتی و به طور کلی تمامی مواد غذایی می باشد. کباب کردن انواع گوشت ها، سبزیجات و داشتن یک خوراک لذیذ، می تواند مهمانی و دورهمی شما را گرم تر کند.

معرفی انواع باربیکیو مناسب باغ یا ویلا

کبابپز ها جزو محصولاتی می باشند که از تنوع بسیاری برخوردار هستند. اما باید پیش از خرید مدل های مختلف آن ها را بررسی کنید تا متوجه شوید بسته به فضایی که دارید، کدام یک برای شما کاربردی تر هستند. به طور کلی دو مدل پر استفاده برای آلاچیق، باربیکیو های گازی و باربیکیو های ذغالی می باشند.

پیش از این که مدل خاصی از کباب پز و باربیکیو را انتخاب کنید، بهتر است محل و امکانات فضای بازی که در اختیار دارید را بررسی نمایید. با در نظر گرفتن ویژگی هایی که هر یک از مدل های باربیکیو دارا می باشد، بهتر است انتخاب مناسبی را داشته باشید.

باربیکیو گازی

این نوع از کباب پز های بیش تر در محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید برای تامین سوخت مورد نیاز باربیکیو های گازی از گاز شهری و یا کپسول های گاز قابل حمل و ایمن استفاده نمایید.

در صورتی که تصمیم دارید سریعا کباب ها را آماده کنید، بهتر است به سراغ کبابپز های گازی بروید. شما می توانید با داشتن این نوع از باربیکیو ها، بدون هیچ گونه نیازی به ذغال و چوب، مواد غذایی را با بالا ترین سرعت کباب کنید.

لازم است بدانید که کباب پز های گازی، آلودگی های باربیکیو های ذغالی نیز نخواهند داشت.

به طور کلی بخش پایینی کباب پز هایی که با کیفیت تولید شده اند، از مواد آلومینیومی پوشیده شده هستند. همین طور دارای یک یا دو شعله می باشند که به شما در کباب کردن مواد غذایی کمک می کنند. نگهداری از این نوع باربیکیو ها بسیار ساده است و می توان از آن ها تا چندین سال استفاده نمود.

لازم است بدانید که پوشش آلومینیوم دچار زنگ زدگی نشده و مقاومت چشم گیری در برابر خوردگی از خود نشان می دهد.

در بخش بالایی کباب پز های مطلوب و مناسب، به طور معمول سه تا پنج شعله دیگر تعبیه شده است. هم چنین بدنه این بخش باید از جنس آلومینیوم ضد زنگ با کیفیت تهیه شده باشد. البته باربیکیو های حرفه ای از شعله هایی جانبی برخوردار می باشند که برای گرم نمودن غذا از آن ها استفاده می شود.

به طور کلی سطح کباب پز های گازی از ۴ نوع مواد مختلف ساخته و تولید می شود:

  • میله های استیل سرامیکی
  • ورق های استیل ضد زنگ
  • میله های آهنی
  • میله های استیل ضد زنگ

کدام جنس مناسب تر است؟

کباب پز هایی که به میله استیل سرامیکی مجهز شده اند، گزینه مناسبی برای خرید به شمار می آیند. به شما توصیه می کنیم که در زمان خرید باربیکیو به سراغ مدل هایی که دارای ورق خم شده استیل ضد زنگ هستند، نروید. چرا که گرما در این نوع از کبابپز ها ضعیف شده و تمیز کردن و نظافت آن ها بسیار دشوار است.

کباب پز هایی که به میله آهنی مجهز شده اند از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشند، اما باید حتما به صورت دستی تمیز شوند. معمولا باربیکیو های حرفه ای دارای میله های استیل ضد زنگ می باشند. این نوع از باربیکیو ها قدرت گرمایی چشم گیری داشته و از دوام بالایی برخوردار می باشند. لازم است بدانید که کباب پز هایی که دارای میله استیل ضد زنگ می باشند، قیمت به نسبت بالایی دارند.

باربیکیو ذغالی

این نوع از کباب پز ها با کمک ذغال، حرارت مورد نیاز کباب شدن مواد غذایی را تامین می کنند. جالب است بدانید که زمان تهیه و طبخ غذا با استفاده از باربیکیو های ذغالی به نسبت باربیکیو های گازی بیش تر می باشد. اما بسیاری از افراد طعم گوشت کباب شده با مزه دود را ترجیح می دهند و مشکلی با سرعت عمل پایین این وسیله ندارند.

در صورتی که به طعم گوشت بسیار اهمیت می دهید و دوست دارید که آن را با طعم دود ناشی از چوب طبیعی و ذغال میل کنید، به شما خرید باربیکیو های ذغالی را پیشنهاد می دهیم. ذغال گرمایی بیش تر از گاز شهری از خود تولید می کند و ماهرانه مواد غذایی به خصوص گوشت را کباب کرده و طعمی بی نظیر را ایجاد می کند.

کباب پز های ذغالی کلاسیک از شکلی مانند کتری (گرد شکل) برخوردار می باشند که به واسطه این نوع طراحی، گرمای ذغال حفظ شده و گوشت ها به شکل فوق العاده ای طعم دود را به خود می گیرند. کباب پز های کلاسیک سرعت بیش تری نسبت به طبخ مواد غذایی دارند.

شکل دیگری از باربیکیو های ذغالی، شکلی افقی و بکشه ای دارند. این نوع از کبابپز ها برای کباب کردن تعداد زیادی از قطعه های گوشت بسیار مناسب می باشند. این مدل از باربیکیو ها دارای یک سینی ذغال می باشند که با دسترسی به آن می توان شدن گرمای کبابپز را کنترل نمود. این قابلیتی است که در کباب پز های ذغالی کلاسیک دیده نمی شود.

سطح کباب پز های ذغالی به طور کلی از چهار متریال مختلف ساخته می شود:

  • سرامیکی
  • میله های آهنی
  • میله و ورق استیل ضد زنگ

کدام جنس بهتر است؟

کباب پز هایی که دارای میله های استیل سرامیکی هستند و یا از ورق استیل ضد زنگ برخوردار می باشند، ویژگی های کباب پز های ذغالی کلاسیک را حفظ نموده و به راحتی تمیز می شوند.

در صورتی که نمی خواهید پس از هر بار استفاده کبابپز خود را تمیز کنید، به شما باربیکیو هایی که دارای میله های آهنی هستند را توصیه می کنید.

جالب است بدانید که باربیکیو های ذغالی که دارای میله های استیل ضد رنگ هستند گزینه مناسبی برای خرید به شمار می آیند اما تهیه نمودن آن ها کمی دشوار می باشد. شما می توانید در این زمینه با مشاورین امین باربیکیو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هجده =