طراحی باربیکیو در محوطه سازی

باربیکیو در محوطه سازی

طراحی باربیکیو در محوطه سازی

سپری نمودن اوقات خود در فشای باز و در کنار خانواده و دوستان، برای هر شخصی لذت بخش است. تفاوتی ندارد که روز های گرم سال را پشت سر می گذاریم یا روز های سرد را. بلکه طراحی باربیکیو در محوطه سازی و لنداسکیپ، یکی از مواردی است که اغلب افراد با داشتن فضایی مشخص در حیاط، باغ، ویلا و یا حتی پشت بام خود، آن را انجام می دهند تا از سپری کردن زمان با افراد مورد علاقه خود لذت ببرند.

داشتن یک فضای مجزا و اختصاصی برای آشپزی و کباب نمودن مواد غذایی به خصوص گوشت، می تواند لذت دورهمی ها را دو چندان کند. در این مطلب تصمیم داریم مدل های مختلفی از باربیکیو و کباب پز را به شما معرفی کنیم تا از آن ها برای محوطه سازی خانه خود استفاده نمایید. با ما همراه باشید.

استفاده از باربیکیو در محوطه

همان طور که پیش تر اشاره شد، داشتن یک باربیکیو و یا کبابپز در محیط های باز مانند حیاط، ویلا، باغ، پشت بام و… می تواند لذت دورهمی های خانوادگی را دوچندان کند. هم چنین فضایی اختصاصی به کباب شدن مواد غذایی اختصاص داده می شود. در ادامه به ایده هایی نو برای داشتن باربیکیو در محوطه باز خواهیم پرداخت.

طراحی باربیکیو در حیاط های آپارتمانی

زندگی در شهر های بزرگ به خصوص شهر هایی مانند تهران که بیش تر خانه ها به صورت آپارتمانی ساخته شده اند، داشتن باربیکیو را سخت می کنند. اما به طور معمول فضای بیرونی ساختمان، برای داشتن کباب پز بهترین محل ممکن به شمار می آید.

شما می توانید دیوار ها را به دیوار سبز تبدیل کنید و برای نشیمن از چمن مصنوعی و مبل های ال شکل استفاده کنید. حال خرید باربیکیو جمع و جور را انجام دهید و آن را در محلی دنج مستقر کنید تا علاوه بر داشتن کباب پز برای کباب کردن مواد غذایی، از فضایی که در اختیار دارید، به صورت بهینه استفاده نمایید.

باربیکیو در محوطه سازی
استفاده از حیاط برای طراحی باربیکیو در محوطه سازی

آشپزخانه فضای باز

آشپزخانه های فضای باز، از میز هایی تشکیل شده اند که به دور یک باربیکیو و یا کباب پز قرار گرفته اند. این نوع از آشپزخانه ها در واقع باربیکیو هایی حرفه ای می باشند که فضای کافی جهت آماده سازی و سرویس دهی کامل در اختیار افراد گذاشته اند.

داشتن صندلی هایی از جنس فلز و با ارتفاع بلند، این امکان را برای میهمانان و سایر افراد میسر می کنند تا به راحتی به تماشای آشپزی بپردازند. به همین خاطر اگر یک فضای کافی و لازم برای ساختن یک کوره و صفحه آشپزی را در محوطه و یا فضای باز خانه خود دارید، به شما پیشنهاد می دهیم که از این طرح استفاده کنید.

ساخت باربیکیو در مکان های کوچک

در صورتی که محوطه خانه شما، متراژ کافی برای داشتن آشپزخانه فضای باز را ندارد و شما نمی توانید طرح های بزرگ را برای داشتن کباب پز پیاده کنید، توصیه می کنیم که اقدام به ساخت یک پیشخوان آجری کنید. اما باید پیش از ساخت این پیشخوان، حتما یک پرگولا کوچک را در نظر بگیرید.

حال پس از مشخص نمودن فضای پرگولا و ساخت یک پیشخوان آجری در داخل آن، می توانید کباب پز خود را پیاده سازی کنید. بهتر است از سایر فضا های باز در جهت مصارف دیگر استفاده کنید.

طرح های کوره ای

طرح های کوره ای ذغالی ساده مانند تصویر، بیش تر برای فضا های خیلی کوچک مانند بالکن آپارتمان و یا پاسیو خانه مناسب می باشند. این کوره ها دارای طراحی کلاسیک بوده و استفاده از آن ها بسیار آسان است. هم چنین طعمی فوق العاده دلچسب به غذای کباب شده شما خواهند بخشید.

باربیکیو در محوطه سازی
کباب پز کوره ای گزینه ای مناسب برای طراحی باربیکیو در محوطه سازی

طراحی باربیکیو در داخل آلاچیق

امروزه طراحی انواع مختلفی از آلاچیق و پرگولا به گونه ای انجام می شود که علاوه بر داشتن ساختاری محکم، فضایی ایمن و حفاظت شده را در فضای بیرونی از خانه پدید می آورد.

این مکان می تواند یک چشم انداز لوکس برای استراحت، گذراندن اوقات فراغت و یا لذت بردن از یک وعده غذایی در فصول سرد و گرم سال باشد. به همین خاطر اگر در محوطه خانه، به قدر کافی فضا در اختیار دارید، به شما توصیه می کنیم که به ایجاد یک باربیکیو در داخل آلاچیق فکر کنید. قطعا از آن لذت خواهید برد.

ایجاد کباب پز مدرن دیواری

ایدن ایده از طراحی باربیکیو در محوطه خانه، با داشتن قابلیت جمع شدن، بهترین گزینه برای افرادی است که تصمیم دارند از فضای کمی که در اختیار دارند به صورت بهینه استفاده کنند. اگر می خواهید در بالکن و یا تراس کوچک خانه خود از یک باربیکیو بهره مند شوید، به شما توصیه می کنیم که به سراغ مدل های دیواری آن بروید.

این نوع از کباب پز ها پس از استفاده قابل جمع شدن هستند و فضای چندانی را اشغال نمی کنند.

نورپردازی مناسب برای اطراف کبابپز

انتخاب روشنایی مناسب و به قدر کافی، می تواند بر روی نحوه و زمان استفاده از کباب پز و باربیکیو در حیاط خانه تاثیر بگذارد. نورپردازی باید علاوه بر روشن نمودن منظره در زمان شب و تاریکی هوا، دید شما را برای آشپزی و رفت و آمد بهبود ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =