باربیکیو در حیاط

باربیکیو مشکی

باربیکیو در حیاط

باربیکیو که با نام کباب پز نیز شناخته می شود، برای کباب نمودن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که تصمیم دارید از باربیکیو در حیاط استفاده کنید، به شما پیشنهاد می دهیم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بهترین محل قرار گیری برای مدل های مختلف باربیکیو و کبابپز، حیاط، تراس، پشت بام و محیط های سرباز می باشد. مدل های مختلفی از انواع باربیکیو ها در بازار مشاهده می شود که هر کدام بسته به ویژگی ها و مشخصاتی که دارند، برای استفاده در محیطی مشخص مناسب می باشند.

امروزه طراحی دکوراسیون حیاط، دکوراسیون پشت بام و همین طور دکوراسیون بالکن، از اهمیتی چشمگیر برخوردار می باشد. به قدری که می توان اهمیت آن ها را هم رده با دکوراسیون داخلی خانه دانست. از این داشتن وسایل و لوازمی که به زیبا تر دیده شدن این فضا ها کمک کند، از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

برای این که بتوانید از دستگاهی به نام باربیکیو و یا کباب پز در محیط های گفته شده استفاده نمایید، بهتر است با ما همراه شوید.

معرفی مشخصات و ویژگی های انواع مختلف باربیکیو

همان طور که پیش تر گفته شد، مدل های مختلفی از انواع باربیکیو ها و کباب پز ها در بازار دیده می شوند که هر کدام بسته به ویژگی هایی که دارند، برای استفاده در محیطی مناسب می باشند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های انواع باربیکیو ها می پردازیم تا در زمان خرید، بتوانید متناسب ترین آن ها را انتخاب کنید.

باربیکیو ذغالی

بهترین نوع و مدل کباب پز ها که برای استفاده در محیط های سر باز مانند حیاط، تراس، بالکن، پشت بام و… مناسب می باشد، باربیکیو ذغالی است.

این نوع از کباب پز ها، به دلیل دود زیادی که از خود در زمان کباب کردن مواد غذایی تولید می کنند، بهتر است که در محیط های سر باز مورد استفاده قرار بگیرند. لازم است بدانید که این دسته از باربیکیو ها، به وسیله ذغال حرارت مورد نیاز کباب شدن مواد غذایی را تامین می کنند و به طور کلی مکانیزمی شبیه به منقل های قدیمی دارند.

باربیکیو برقی

باربیکیو های برقی، برای تامین حرارت مورد نیاز کباب شدن مواد غذایی، از برق شهری استفاده می کنند. در صورتی که تصمیم دارید در آپارتمان خود از کبابپز استفاده کنید، به شما پیشنهاد می دهیم که به سراغ مدل های برقی بروید. این مدل از باربیکیو ها، تولید دود کمی از خود داشته و برای محیط های کوچک مانند آپارتمان و یا تراس بسیار مناسب می باشند.

باربیکیو های برقی نیز دارای این قابلیت می باشند تا شما بتوانید حرارت مواد نیاز خود را بر اساس حجم و مقدار مواد غذایی تنظیم نمایید.

باربیکیو گازی

نوع دیگری از کباب پز ها که امروزه با استقبال بی نظیری رو به رو شده اند، باربیکیو های گازی می باشند. کباب پز های گازی، همانند مدل های برقی، دارای قابلیت تنظیم حرارت می باشند. هم چنین می توان از مدل های رومیزی آن برای پیک نیک نیز استفاده نمود. اما به این شرط که سوخت مورد نیاز آن که گاز شهری می باشد به وسیله کپسول گاز مایع تامین شود.

در زمان ساخت باربیکیو برای حیاط از چه متریالی استفاده می شود؟

به طور کلی مدل هایی از باربیکیو و کباب پز که در محیط های سر باز مانند حیاط و باغ استفاده می شوند، از متریال هایی مانند چوب، سنگ، فلز و آجر نسوز، تهیه و ساخته می شوند.

بهتر است پیش از این که باربیکیو مناسبی را برای حیاط خانه خود خریداری کنید، مصالح آن را با در نظر گرفتن مصالحی که در ساخت فضای باز استفاده کرده اید، انتخاب نمایید.

اما به طور کلی لازم است بدانید که برای ساخت انواع کباب پز ها و باربیکیو ها، از مواد اولیه ای کاملا نسوز استفاده می شود تا زیبایی و مقاومت باربیکیو در طی مرور زمان و استفاده های مکرر، حفظ شود.

کدام باربیکیو برای حیاط مناسب تر است؟

این که برای خرید باربیکیو به سراغ کدام یک از مدل های این وسیله بروید، کاملا یک امر اختیاری می باشد. در هر صورت مدل های ذغالی، به دلیل تولید دود زیادی که از خود دارند، گزینه مناسب تری برای استفاده در حیاط به شمار می آیند. هم چنین پس از کباب شدن مواد غذایی طعم خوش دود بر روی مواد غذایی باقی خواهد ماند.

اما اگر تصمیم دارید به سراغ مدل های برقی و یا گازی کباب پز بروید، بهتر است پیش از هر کاری سوخت مورد نیاز آن را تامین نمایید. به همین خاطر به شما پیشنهاد می دهیم که پیش از خرید کبابپز حتما محل قرار گیری آن را در حیاط و یا باغ خود مشخص نمایید.

حال که سوخت مورد نیاز کباب پز را تامین نمودید، می توانید بدون تهیه کردن متریال برای ساخت آن، به سراغ مدل های ایستاده و یا مدل های باغی باربیکیو بروید. این مدل ها دارای جثه ای نسبتا بزرگ می باشند و برای استفاده در محیط هایی مانند ویلا و باغ بسیار مناسب می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =