باربیکیو آپارتمانی بدون دود

باربیکیو مشکی

باربیکیو آپارتمانی بدون دود

غذا های کبابی، عضو جداناپذیر سفره های ایرانی می باشد. همه ما دوست داریم در زمان میزبان بودن، بهترین اغذیه و تغذیه را برای میهمان خود فراهم کنیم. استفاده از باربیکیو آپارتمانی بدون دود، یکی از راهکار هایی می باشد که می توان در زمان فراهم سازی غذا های کبابی آن را انتخاب نمود.

مدل های مختلفی از باربیکیو ها و کباب پز ها امروزه در بازار مشاهده می شوند که هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارند. همین طور بر اساس طراحی و مدلی که دارند برای استفاده در محلی مناسب می باشند. در ادامه به توضیح بیش تری در این باره خواهیم پرداخت.

معرفی انواع باربیکیو و کبابپز

اگر گشتی گذرا در بازار بزنید، متوجه خواهید شد که مدل های مختلفی از باربیکیو و کباب پز ها در دسترس می باشند. اما این که کدام یک از آن ها برای شما مناسب تر می باشند، نکته ای حائز اهمیت است که باید در زمان خرید باربیکیو و کباب پز به آن توجه کنید.

به طور مثال اگر به دنبال باربیکیو و کباب پزی هستید که آن را در کنار آلاچیق و گوشه ای از حیاط ویلای خود مستقر کنید، بهتر است به سراغ باربیکیو های ذغالی بروید. این نوع از کبابپز ها، طعم خوش دود را با مواد غذایی کباب شده همراه خواهد نمود.

اما اگر به دلیل کمبود فضا مجبور به استفاده از باربیکیو در محیط آپارتمانی هستید، به شما مدل های گازی و برقی را پیشنهاد می دهیم. این نوع از باربیکیو ها و کبابپز ها، به دلیل داشتن دود کم در زمان کباب کردن مواد غذایی، گزینه مناسبی برای بالکن، تراس و یا حتی آشپزخانه به شمار می آیند.

مدل های برقی کباب پز ها، به وسیله برق شهری حرارت مورد نیاز برای کباب کردن مواد غذایی را تامین می کنند. این نوع از باربیکیو ها، به دلیل داشتن ابعاد و اندازه های مختلف، مانند رومیزی، می توانند به راحتی حتی در داخل آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

مشخصات و ویژگی های باربیکیو آپارتمانی

همان طور که می دانید با ورود این نوع از کباب پز ها، تحول عظیمی در صنعت باربیکیو ایجاد شد. چرا که با قابلیت بدون دود بودن، امکان استفاده از آن در هر مکان و فضایی میسر شده است. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های این محصول بی نظیر خواهیم پرداخت.

به طور کلی لازم است بدانید که این نوع از باربیکیو ها در دسته باربیکیو های گازی می گیرند و به وسیله گاز شهری و یا کپسول گاز مایع، سوخت مورد نیاز آن ها تامین می شود. هم چنین طراحی آن ها به صورت ایستاده صورت پذیرفته است تا عصاره مواد غذایی بالخص گوشت بر روی حرارت به صورت مستقیم ریخته نشود.

آلایندگی پایین دستگاه کباب پز

کباب پز گازی در دسته باربیکیو های بدون دود قرار می گیرد. لازم است بدانید که از فرآیند سوختن گاز طبیعی و اکسیژن مقدار قابل توجهی دی اکسید گوگرد و حد زیادی دی اکسید کربن به وجود می آید که برای سلامتی انسان و محیط زیست بسیار مضر است.

با تحقیقات انجام شده بر روی این نوع از کباب پز ها، تا حد چشم گیری تولید این آلاینده، کاهش داده شده است. در واقع ساختار این کباب پز به گونه ای است که مشعل با مخلوط نمودن مقدار مناسب گاز و اکسیژن و سوزاندن آن ها در یک زون استیل که به طرزی خاص مشبک شده است، باعث گرم شدن و کباب شدن مواد غذایی می شود.

هم چنین گاز های اضافی را درون خود می سوزاند و به صورت پرتوئی به جلو پرتاب می نماید. بر اساس آزمایش های انجام شده بر روی باربیکیو بدون دود، آلایندگی بسیار ناچیزی تولید می شود که گرمای آن به صورت تابشی می باشد.

جلوگیری از شعله ور شدن گوشت

بر اساس تحقیقات به دست آمده توسط پژوهشگران در خصوص آلاینده های مضری که به دلیل چکیدن عصاره مواد غذایی بر روی آتش و شعله ور شدن آن به دست آمده است، این امر برای افرادی که به بیماری های قلبی عروقی مبتلا هستند، ضرر دارد. اما کباب پز آپارتمانی به گونه ای طراحی و تولید شده است که عضاره مواد غذایی بر روی حرارت نشت پیدا نمی کند.

در واقع این باربیکیو به صورت عمودی طراحی و تولید شده است تا عصاره مواد غذایی از کنار سیخ ها به داخل سینی تعبیه شده در انتهای کباب پز وارد شوند و از ریختن مستقیم آن ها بر روی حرارت جلوگیری شود.

ویژگی های کباب پز بدون دود

  • استفاده کم از انرژی گاز شهری
  • دارای نشان استاندارد
  • حمل و نقل آسان و راحت
  • دارای سیخ گردان چند محوره
  • بدون دود و بو اضافی
  • کاملا بهداشتی و ایمن
  • دارای دو نوع سوخت مصرفی (گاز شهری و گاز مایع کپسول)
  • امکان تعویض بسیار آسان ژیگلر شیر گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =