باربیکیو ذغالی باغی

باربیکیو باغی

باربیکیو ذغالی باغی

برخی از افراد بر این اعتقاد هستند که کباب فقط باید بر روی ذغال آماده و پخته شود. در غیر این صورت طعم واقعی و اصیل خود را از دست خواهد داد. همیشه راحت ترین راه حل به معنی بهترین بودن نیست و گاهی اوقات برای این که غذایی خاص و بی نظیر را آماده سازی کنیم، باید زحمت پخت و پز با ذغال را بپذیریم. استفاده از باربیکیو ذغالی باغی یکی از راه حل های درست و نه چندان دشواری می باشد که در این مطلب تصمیم داریم به صورت مفصل آن را معرفی کنیم.

باربیکیو و کباب پز ها جزو محصولاتی می باشند که به ما امکان پخت غذا های کبابی را می دهند. این نوع از وسایل، از طریق منبع سوخت های مختلفی حرارت مورد نیاز برای کباب شدن مواد غذایی را تامین می کنند. باربیکیو ها بر اساس نوع سوختی که دارند در دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

معرفی انواع باربیکیو و کبابپز

از آن جایی که امروزه مدل های مختلفی از باربیکیو و کباب پز طراحی و تولید شده اند، هر مصرف کننده ای بر اساس استفاده و محل قرار گیری آن، خرید باربیکیو را انجام می دهد.

به طور مثال افرادی که می خواهند از باربیکیو و کبابپز در داخل آپارتمان استفاده کنند، به طور معمول به سراغ مدل های گازی و برقی می روند. چرا که این نوع از کباب پز ها تولید دود کم تری از خود دارند. اما افرادی که دوست دارند طعم خوش دود را به همراه گوشت کباب شده حس کنند، به سراغ مدل های ذغالی می روند.

لازم به ذکر است که از نظر ابعاد و اندازه باربیکیو ها و کبابپز ها نیز در دو دسته رومیزی و ایستاده قرار می گیرند. هر چه مقدار مواد غذایی برای هر وعده خوردن بیش تر باشد، باید کباب پزی بزرگ تر مانند مدل های ایستاده تهیه کنید.

اما مدل های رومیزی، بیش تر برای استفاده های آپارتمانی مناسب هستند. همین طور بهتر است افرادی که مصرف کمی از مواد غذایی کباب شده در هر وعده دارند، به سراغ این نوع از کبابپز ها بروند.

مشخصات و ویژگی های باربیکیو ذغالی باغی

همان طور که می دانید، هر محصولی دارای مشخصه های ویژه ای می باشد که باربیکیو زغالی باغی از این قاعده مستثنی نیست. از این رو در ادامه به شرح مشخصات بارز آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

درب گرد که مانند یک فر عمل می کند.

برخی از مدل های باربیکیو زغالی باغی، دارای دربی گرد شکل می باشد. زمانی که آن را می بندید، داخل دستگاه فرآیندی شبیه به فر به خود می گیرد و با پخش نمودن حرارت در محفظه اطراف کباب، دو طرف آن را به صورت یکنواخت می پزد.

دارای امکان تنظیم سیخ کباب

پس از این که سیخ را از داخل مواد غذایی عبور دادید و آن را برای گذاشتن بر روی کباب پز آماده نمودید، می توانید با کمک باربیکیو زغالی باغی، در دو حالت ارتفاع آن ها را تنظیم کنید.

گریل یا استیک پز

برای افرادی که علاقه زیادی به غذا های کباب شده بدون سیخ دارند، یک صفحه چدنی جهت پخت استیک و گریل کردن گوشت و همبرگر برای این وسیله تعبیه شده است.

سینی

سینی کباب پز با جوش برنج آببندی شده است. زمانی که می خواهید مواد غذایی را کباب کنید، می توانید در داخل آن آب بریزید تا چربی و عصاره مواد غذایی در داخل سینی ریخته شوند. در این صورت از دود کردن و آتش گرفتن آن نیز جلوگیری می کنید.

ظاهری زیبا و مستحکم

یکی از مزایای این نوع از کباب پز ها و باربیکیو ها، ظاهر زیبا و چشم گیر آن ها می باشد. همین طور از متریال و مواد اولیه مقاوم و مستحکم ساخته شده اند. کف این باربیکیو از چدن تولید شده است. لازم است بدانید که چدن مقاومت بسیاری زیادی در برابر شعله مستقیم آتش از خود نشان می دهد.

دریچه تنظیم هوا

زمانی که درب کبابپز را می بندید، با کمک این دریچه می توانید حرارت ایجاد شده در داخل محفظه را تنظیم نمایید. ضمن این که می توانید مقدار اکسیژنی که به ذغال ها می رسد را تنظیم کرده و مقدار ذغال مصرفی خود را مدیریت کنید.

فن

یک عدد فن دمنده بر روی این نوع از باربیکیو ها و کباب پز ها تعبیه شده است تا شما برای گر گرفتن و مشتعل شدن ذغال ها زمان زیادی را برای باد زدن آن ها صرف نکنید.

ابعاد و اندازه

با در نظر گرفتن تمامی ویژگی های گفته شده در رابطه با این نوع از کبابپز ها و باربیکیو ها، باید تا به حال متوجه شده باشید که این نوع از محصول، ابعاد و اندازه ای نسبتا بزرگ داشته و در دسته باربیکیو های ایستاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =