کباب پز بدون دود

باربیکیو مشکی

امروزه در آپارتمان ها استفاده از کباب پزهای معمولی اصلا پیشنهاد نمی شود بنابراین کباب پز بدون دود جایگزین بسیار مناسبی برای استفاده ساکنین آپارتمان ها می باشد. این کباب پزها به طور تابشی به سیخ ها حرارت می دهد و گرمای شعله ها را از بالا ساطع می نماید.

این دستگاه ها از جدیدترین و مدرن ترین انواع کباب پز به شمار می آیند که بسیار سبک و کم حجم می باشند. از این کباب پزهای آپارتمانی می توان جهت تهیه انواع کباب، جگر، جوجه و همچنین گریل ماهی و … بهره برد.

جنس کباب پز بدون دود از سرامیک های آجری می باشد و به بهترین صورت ممکن گوشت و جوجه را مغز پخت و ترد می نماید. از سایر مزیت های این کباب پز عدم نیاز به روغن و ذغال می باشد که پخت و پز و حمل آن را بسیار راحت می کند.

معرفی کباب پز بدون دود

کباب پز بدون دود نیازی به دودکش ندارد و ویژه آپارتمان ها می باشد و همچنین به خاطر سادگی در ساختار خود بسیار مناسب برای حمل در سفر نیز می باشد. این کباب پز حرارت را به طور مساوی بین تمام بخش های سیخ منتقل می نماید. همچنین هیچ نوع دودی در تراس یا خانه شما خارج نخواهد شد.

کباب پزهای بدون دود در سه مدل گازی، برقی و هیبرید دسته بندی می شوند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

شما نیز قصد خرید کباب پز بدون دود گازی را دارید حتما فضا و بودجه خود را در نظر داشته باشید. این کباب پز از گاز مایع تغذیه می نماید و شما می توانید شعله آن را خودتان تحت کنترل داشته باشید.

از آن جایی که کباب پزهای بدون دود طعم زغالی کباب دیگر به غذا نمی دهند آن هم به خاطر عدم استفاده از زغال، این کباب پزهای گازی لایه ای از جنس چدن بر روی سیخ های خود دارند که زمان گرم شدن تا حدی طعم زغال به کباب می دهد.

این دسته از کباب پزها در جنس های چدن و استیل تولید و در بازار عرضه می شوند.

کباب پز بدون دود برقی

کباب پز برقی بدون دود تا حدودی مشابه به مدل گازی می باشد ولی به جای گاز با برق کار می کنند. این کباب پز مناسب اشخاصی است که تنها به سرعت و سهولت کباب شدن غذا اهمیت می دهند و دودی بودن یا عطر کباب برای آن ها مهم نیست. البته در حالتی که طعم ذغالی غذا را دوست دارید می توانید مدلی با سیخ چدنی خریداری نمایید.

کباب پز مادون قرمز

کباب پز بدون دود مادون قرمز از با کیفیت ترین و ایده آل ترین مدل های کباب پز بدون دود می باشد. در این مدل کباب پز از امواج مادون قرمز جهت پخت کباب بهره می برد. در این کباب پز اشعه تا مغز گوشت را کباب می کند در نتیجه غذایی ترد و کاملا پخته شده به دست می آید.

مقدار تابش در کباب پز مادون قرمز قابل تنظیم نمی باشد ولی امواج به صورتی یکنواخت روی سیخ ها می تابند که دیگر لازم نیست نگران سوختن غذا باشید. البته باید زمان برداشتن کباب از کباب پز را بدانید و دقت کنید.

کباب پز هیبریدی

در کباب پزهای بدون دود ذکر شده قابلیت استفاده از ذغال به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد. بنابراین اگر به کباب پز ذغالی علاقه دارید و طعم آن دسته غذاها را می پسندید ولی به خاطر تولید دود نمی توانید از آن داخل آپارتمان استفاده کنید، پیشنهاد می شود از کباب پز هیبریدی استفاده کنید. لازم به ذکر است که در این کباب پز هم قابلیت استفاده از ذغال وجود دارد هم می توانید به شکل کباب پز گازی از آن بهره ببرید. به این شکل که در آپارتمان از گاز جهت پخت و پز استفاده کنید و در سفر با ذغال آن را شعله ور نمایید.  البته باید زمان خرید به این نکته که قابل حمل می باشد یا خیر دقت کنید. به این خاطر که بعضی از آن ها به علت اندازه و وزن قابل حمل می باشند.

مزیت کباب پز بدون دود

این مدل کباب پزها علاوه بر مزیت هایی که از آن ها ذکر شد مجهز به نشانگر گرما نیز هستند به طوری که درجه حرارت را نشان می دهد و شما را از این که چه زمانی مواد غذایی درون آن بگذارید آگاه می نماید. در کباب پز بدون دود برقی و گازی می توانید درجه حرارت را خودتان تنظیم نمایید.

با استفاده از این مدل کباب پز در وقت صرفه جویی می شود زیرا که در کباب پزهای ذغالی باید به ذغال فرصت دهید تا شعله ور شود. در صورتی که بعضی از کباب پزهای بدون دود درست مانند اجاق گاز عمل می کنند و از همان اول کار می توانید شروع پخت کباب کنید.

در نهایت باید گفت بعضی از کباب پزهای بدون دود مطابق با سلیقه افراد قابل انتخاب می باشند. به این شکل که فردی ذغال را به راحتی در پخت و پز و بدون دود بودن پروسه درست کردن غذا ترجیح می دهد در حالی که شخص دیگری تنها می خواهد بدون دود بودن آشپزی را تجربه کند.

در آخر

ما سعی کردیم در مطالب فوق هر آن چه لازم است درباره کباب پز بدون دود بدانید را بیان کنیم. چنان چه قصد خرید و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان امین باربیکیو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =