چرا کباب پز گازی دود می کند؟

امین باربیکیو

امروزه به خاطر زندگی های آپارتمان نشینی، مردم مجبور هستند تا از کباب پزهای گازی استفاده نمایند. از این نوع کباب پزها جهت پخت انواع کباب ها و مواد غذایی دیگر استفاده می شود. بهتر است هنگامی که از کباب پز استفاده می کنید حواستان جمع باشد. زیرا اکثر کباب پز های گازی با مشکلاتی مواجه هستند که خیلی راحت می توان از پیش آمدن چنین مشکلاتی با نحوه صحیح استفاده کردن جلوگیری نمود. جهت پاسخ به این سوال که چرا کباب پز گازی دود می کند؟ ادامه مطالب را به دقت مطالعه نمایید.

علت های دود کردن کباب پز گازی

علت های زیادی می توانند باعث دود کردن کباب پز گازی شود که شامل موارد زیر می باشد.

مشکلاتی نظیر گرد و غبار، زنگ زدگی و دود کردن باعث خرابی کباب پز می شود و شما می توانید با استفاده از روش های صحیح از دود کردن کباب پز گازی جلوگیری نمایید. اول باید کباب پز را از خود دور نگه دارید و برای وقتی که می خواهید از منزل خارج شوید، از داشتن در پوش کباب پز اطمینان حاصل کنید. بعضی از کباب پزهای گازی که کاملا مقاوم و ضد زنگ می باشند امکان دارد دچار زنگ زدگی شوند. باید جهت جلوگیری از زنگ زدگی آن را در مکان خنک و خشک محافظت و نگهداری کنید. جهت تمیز کاری و نظافت باید از یک برس سیمی ویژه استفاده کنید تا به طور کامل پاک شدن کباب پز گازی اطمینان داشته باشید.

علل اصلی دود کردن کباب پزهای گازی

یکی از مواردی که چرا کباب پز گازی دود می کند؟ این است که مواد غذایی که قبلا بر روی کباب پز پخته شده اند برخی از آن ها روی سطح کباب پز باقی مانده است و موجب دود کردن آن می شود. پس توصیه می شود، تا پیش از انباشته شدن مواد غذایی طبخ شده به تمیز کاری آن اقدام نمایید. یکی دیگر از مواردی که چرا کباب پز گازی دود می کند؟ این است که برخی افراد پیش از داغ شدن کباب پز گازی، کباب ها را بر روی کباب پز می گذارند، برای این کار شما باید ابتدا صبر کنید تا کباب پز داغ شود و سپس کباب ها رو بر روی کباب پز قرار دهید. این کار به این خاطر است که با انجام این عمل مانع از چسبیدن و دود کردن کباب می شوید.

اکثر افراد می دانند، که کار با کباب پزهای گازی از کباب پزهای ذغالی بسیار آسان تر و ساده تر است، ولی اغلب افراد بلد نیستند به درستی از آن استفاده کنند. یکی از اصلی ترین دلایلی که کباب پز گازی دود می کند، می تواند مسدود شدن مشعل های کباب پز گازی باشد. که باید حتما هنگام مسدود شدن خروجی شعله را باز کنیم تا باعث پخش شدن دود نشود.

نکاتی مهم درباره استفاده از کباب پز گازی

امکان دارد در هنگام یه کار گیری کباب پز گازی شعله کباب پز کم یا زرد رنگ بسوزد، در این حالت باید رگولاتورها را بررسی کنید، امکان دارد نامنظم باشند یا نیاز به تعویض داشته باشند. در این وضعیت باید حتما کباب پز را خاموش نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که سیلندر گاز قطع شده باشد. البته باید گفت این اتفاق هنگامی رخ می دهد که گاز نتواند به درستی در شعله ها جریان پیدا کند.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم جهت استفاده از کباب پز گازی این است که دقت داشته باشید کباب پز باید به طور کامل روشن شود. اما اگر به شکل کامل روشن نشود باعث دود کردن کباب پز گازی می شود. بنابراین در این حالت باید سریعا به تعمیرکار مراجعه کنیم تا بتواند دلیل آن را بررسی نماید. در نتیجه پس از تعمیر مطمئن شوید که مشعل ها زمان روشن شدن جرقه می زنند و فاقد از هر گونه مواد غذایی و روغن می باشند.

علت استفاده از کباب پز

این نوع کباب پز مخصوص استفاده افرادی می باشد که دائما مهمانی دارند و جمعیت اعضای شرکت کننده و مهمان هایشان زیاد است. همچنین با خرید کباب پز گازی دیگر از بوی دود راحت شده و غذا را با طعمی لذیذ مصرف می کنید.

  • مزیت های استفاده از کباب پز گازی
  • یکنواخت کباب شدن مواد غذایی
  • دیگر نیاز به ذغال نبوده و غذا بدون دود و بو طبخ می شود
  • برای استفاده از آن نیاز به مهارت خاصی برای کباب درست کردن وجود ندارد و استفاده از آن برای همه راحت است.

پیشنهاد می شود کباب پز گازیی را خریداری کنید که جنس بدنه آن از فولاد باشد. زیرا این نوع کباب پز هم بادوام تر و هم با کیفیت تر می باشد و هم چنین دقت داشته باشید قیمت این مدل کباب پز از سایر کباب پزها گران تر می باشد.

نتیجه گیری

در نتیجه برای پاسخ اینکه چرا کباب پز گازی دود می کند؟ می توان گفت به خاطر وجود موارد زیادی امکان دارد کباب پز گازی دود کند که این عوامل شامل موارد زیر می باشد:

  • مسدود شدن شعله های کباب پز،
  • کباب پز به طور کامل روشن نشود
  • و انباشته شدن مواد غذایی بر شعله های کباب پز.

توصیه می‌کنیم قبل‌ از خرید کباب‌ پز گازی حتما با کارشناسان امین باربیکیو در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماید.

 

سایر مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =