معایب کباب پز تابشی

کباب پز تابشی

همان‌ طور که احتمالاً می‌ دانید یکی از کباب‌ پزهای بسیار پرکاربرد کباب‌ پزهای تابشی می‌ باشد که استفاده از آن‌ ها برای همه افراد بسیار راحت می‌ باشد و حتی در آپارتمان نیز به‌ آسانی می‌ توان از آن‌ ها استفاده کرد. این نوع کباب پز نیز در کنار تمامی مزایایی که دارد دارای برخی از معایب نیز می‌ باشد. در این مقاله ما قصد داریم معایب کباب‌ پز تابشی را بررسی کرده و همچنین در ادامه برخی از مزایای آن را نیز بیان کنیم تا شما به‌ راحتی بتوانید برای خرید خود تصمیم بگیرید.

استفاده از کباب پز تابشی

سیستم‌ های تابش و فناوری مادون‌ قرمز یک فن‌ آوری جدید می‌ باشد و قدمت آن‌ ها به‌ اندازه سن حیات خورشید و زمین می‌ باشد. در حالت کلی تابش مادون‌ قرمز بخشی از طیف الکترومغناطیسی بوده که در طول موج‌ های بسیار کوتاه برای چشم انسان قابل‌ مشاهده نخواهد بود، ولی در طول موج‌ های بلندتر، مادون‌ قرمز را می‌ توان به شکل گرما احساس و از آن نیز بهره برد.

یک کباب‌ پز تابشی به کمک گرم کردن یک سطح از آجر، سنگ، سرامیک و یا حتی شیشه با گرمای تابشی تولید شده می‌ تواند کارهای پخت‌ و پز را انجام دهد. یعنی درست برخلاف یک دستگاه کباب‌ پز سنتی و کلاسیک که از زغال چوب یا بنزین جهت تولید گرما و همچنین پخت‌ و پز استفاده می‌ نماید، یک منقل تابشی گرما را به‌ صورت مستقیم بر روی مواد غذایی پخش می‌ نماید، نه این‌ که از هوا که به‌ طرز بسیار واضحی غیر رسانا می‌ باشد به‌ عنوان یک محیط انتقال گرما استفاده کنند.این ویژگی و عملکرد موجب شده‌ است تا کباب‌ پزهای تابشی از یک‌ جهت مزایای به خصوصی داشته باشد و از سوی دیگر نگرانی‌ هایی در رابطه با پخت‌ و پز با آن‌ ها وجود داشته باشد. در این مقاله مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های مثبت و هم چنین منفی این کباب‌ پزهای تابشی را برای شما به‌ صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

ویژگی منفی کباب پز تابشی

قیمت بسیار بالا و سنگین کباب پزهای تابشی

با وجود تمام ویژگی های مثبت ولی این کباب‌ پزها اعم از کباب پز حرارت از بالا یا کباب پز تابشی ایستاده، دارای معایبی هم هستند. یکی از نکات منفی کباب‌ پز تابشی این است که معمولاً حجم بسیار بزرگی داشته و وزن آن‌ ها بسیار سنگین می‌ باشد. فضای بسیار زیادی را اشغال می‌ نماید و با تمام مواردی که گفته شد جا به جایی آن‌ ها هم بسیار سخت است. البته مدل‌ های سبک و قابل حمل‌ تری از این کباب‌ پز‌ها نیز در بازار موجود می‌ باشند. این نوع کباب پزها معمولاً دارای دسته یا چرخ هستند تا بتوانید به آسانی منتقلشان کنید و در گوشه حیاط یا آشپزخانه جایگذاری کنید. به طبع سایز و اندازه بزرگ و تکنولوژی پخت منحصر‌ به‌ فردشان هم موجب شده جزو کباب‌ های گران‌ قیمت موجود در باراز به شمار آیند. البته در رابطه با قیمت کباب‌ پز تابشی می‌ توانید روی پایین‌ تر بودن قیمت کباب پز تابشی دست دوم حساب کنید.

ویژگی مثبت کباب پز تابشی

دمای بالا برگ برنده کباب‌ پزهای تابشی

با داشتن کباب‌ پزهای تابشی دیگر احتیاجی نیست تا ساعت‌ های زیادی را پای دستگاه بایستید.

لازم است بدانید که یک کباب‌ پز تابشی خانگی یا کباب‌ پز تابشی اتوماتیک با توجه به مدل خود می‌ تواند به دمای ۷۰۰ درجه فارنهایت برسد و یا حتی گرمای نزدیک به ۱۲۰۰ درجه فارنهایت تولید نماید. این دما بسیار بالاتر از گرمای حاصل از سوزاندن زغال‌ سنگ یا بنزین می‌ باشد. این نوع گرمای مادون‌ قرمز و درجه‌ حرارت بسیار بالا است. این دما موجب می‌ شود که این دستگاه‌ های کباب‌ پز تابشی بتوانند گوشت را به‌ سرعت و فقط برای یک تا دو دقیقه در هر طرف بپزد. که همین نکته بسیاری از مخاطبان را جذب خود می‌ نماید. این به آن معناست که شما می‌ توانید گوشت‌ ها را بسیار سریع‌ تر و در کمترین زمان در مکان‌ هایی که با جمعیت بالا رو به‌ رو هستید بپذیرید و به‌ آسانی بتوانید از مهمان‌ های خود با یک کباب داغ و بسیار خوشمزه پذیرایی نمایید.

مزیت دیگر پخت سریع‌ تر انواع گوشت‌ ها این است که شما استرس کمتری را تحمل خواهید کرد. فرهای گازی و ذغالی شما را مجبور می‌ نمایند تا مدت‌ زمان زیادی را صرف نظارت بر پخت غذا کنید. اما با یک کباب‌ پز خانگی تابشی دیگر لازم نیست ساعت‌ ها پای دستگاه وقت خود را بگذرانید. این کباب پز می‌ تواند گوشت‌ ها را کاملاً پخته‌ شده و بدون صرف ساعت‌ ها کباب‌ ها را آماده سرو نمایند.

لازم به ذکر است که کباب پز تابشی رومیزی با سیستم‌ دمای متغیر هم در بازار موجود می‌ باشد. این موضوع به شما این امکان را می‌ دهد تا از دمای پایین‌ تر از ۲۰۰ درجه فارنهایت، جهت کباب کردن سینه و بال انواع پرنده و هر مواد غذایی دیگری مانند مرغ، سبزیجات، ماهی، غذاهای دریایی و همبرگر یا پخت‌ و‌ پز آرام استفاده کنید. با این کباب‌ پزها می‌ توانید به سرعت گوشت‌ های خوب با کیفیت steakhouse بپزید و در هنگام چشیدن گوشت‌ های خوشمزه و آبدار لذت ببرید.

در آخر

ما سعی کردیم در این مقاله به‌ صورت مختصر نکات مثبت و منفی کباب‌ پز تابشی را بررسی نماییم و همچنین معایب آن را برای شما توضیح دادیم اگر در این‌ باره سوال دارید و حتی قصد خرید این نوع کباب‌ پزها را دارید می‌ توانید با کارشناسان امین باربیکیو درباره ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =