نکات مهم برای خرید باربیکیو

باربیکیو مشکی استیل

نکات مهم برای خرید باربیکیو

استفاده از باربیکیو ها و کباب پز ها در سر تا سر جهان طرفداران زیادی دارد. در کشور ما نیز از گذشته استفاده از منقل و کبابپز بسیار رایج بوده است. لازم است بدانید که نکات مهم برای خرید باربیکیو به شما کمک خواهد کرد تا در زمان خرید این محصول انتخاب درستی داشته باشید.

امین باربیکیو در این مطلب به شما در مورد خرید باربیکیو و کبابپز یاری خواهد داد.

باربیکیو گازی

یکی از پر کاربرد ترین انواع باربیکیو ها، باربیکیو گازی می باشد. این نوع از کباب پز ها، با استفاده از گاز مایع یا همان گاز شهری، سوخت مورد نیاز خود را تامین می کنند.

البته نا گفته نماند که برای خانه های امروزی، باربیکیو گازی می تواند گزینه مناسبی به شمار آید. چرا که این مدل از کباب پز ها را می توان در محیط هایی مانند حیاط، تراس و پشت بام، استفاده نمود. لازم است بدانید که باربیکیو گازی می تواند ساختار های مختلفی مانند آجری، سنگی، چدنی و استیل داشته باشد.

باربیکیو ذغالی

یکی از پر طرفدار ترین انواع باربیکیو ها، باربیکیو ذغالی می باشد. این نوع از کباب پز ها برای افرادی که علاقه زیادی به درست کردن کباب بر روی ذغال دارند، کاملا مناسب می باشد. اما بهتر است نکاتی را برای خرید باربیکیو ذغالی بدانید:

  • پیش از آن که اقدام به خرید باربیکیو ذغالی کنید، حتما نیاز ها و الویت های خود را شناسایی کنید.
  • حتما حداقل و حداکثر ابعاد و اندازه باربیکیو ای که مد نظر دارید را مشخص نمایید.
  • لازم است بدانید که باربیکیو ذغالی در دو مدل ثابت و متحرک در بازار موجود می باشد که شما باید در زمان خرید آن نوع کارآمدی را برای خود انتخاب کنید.
  • همان طور که می دانید کبابپز ذغالی دارای مدل های مخلتفی است. پس بهتر است پیش از آن که اقدام به خرید آن کنید، اطلاعات کافی را در مورد آن به دست آورید.
  • حتما در زمان خرید باربیکیو برندی را انتخاب کنید که با سطح رضایت مندی شما مناسب باشد.

باربیکیو برقی

برای استفاده از این نوع از کباب پز ها، باید دسترسی به پریز برق داشته باشید. البته لازم است بدانید که بر خلاف مدل های گازی که امکان استفاده از کپسول های گاز و امکان استفاده به صورت متحرک را دارا می باشند، نمی توان از آن ها به شکل غیر ثابت استفاده نمود.

کدام باربیکیو برای خانه مناسب می باشد؟

مزایای استفاده از باربیکیو برقی، تقریبا شبیه به نوع گازی می باشد. اما با این تفاوت که شما باید برای استفاده از کبابپز برقی، دسترسی به پریز برق داشته باشید. لازم است بدانید که در مدل های برقی کباب پز ها، چیزی به نام شعله وجود ندارد و مواد غذایی صرفا بر روی سینی هایی از جنس چدن قرار گرفته و کباب می شوند.

همین امر امکان دارد که محدودیت هایی را برای شما در انتخاب دستور های غذایی ایجاد نماید.

اما باربیکیو های ذغالی و گازی، می توانند بهترین گزینه ها برای استفاده در محیط های باز مانند حیاط و پشت بام به شمار آیند. چرا که این مدل های چند منظوره می توانند به راحتی تمام خواسته های شما را فراهم کنند.

سایر نکات برای خرید باربیکیو

جنس

جنس بدنه ر یا کباب پز باید کاملا ضد زنگ باشد. همین طور باید مقاومت چشم گیر و قابل توجهی از خود در برابر رطوبت نشان دهد. باربیکیو هایی که جنس بدنه آن ها از آهن می باشد، به دلیل قیمت پایین تری که دارند، شاید برای مصرف کننده جذاب تر به نظر بیایند.

اما با گذشت زمان ظاهر اولیه خود را از دست می دهند و شما مجبور می شوید تا مجدد اقدام به خرید کبابپز کنید. همین امر باعث می شود تا هزینه های مختلفی و شاید بیش تری را برای داشتن یک باربیکیو پرداخت نمایید.

در نظر داشته باشید که باربیکیو هایی که توسط برند های معتبر و شناخته شده تولید شده اند، با متریال هایی مانند آلومینیوم و یا استیل ساخته شده و امکان دارد که قیمت بیش تری داشته باشند. اما با گذشت زمان، ظاهر و کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهند و ارزش قیمت بالا تر خود را مشخص می کنند.

همین امر باعث می شود تا از پرداخت چند باره هزینه برای داشتن یک کباب پز جلوگیری شود.

البته لازم است بدانید که استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت مانند استیل برس خورده در ساخت بدنه باربیکیو، می تواند علاوه بر ضد زنگ بودن، درخشندگی چشم گیری را به همراه داشته باشد. همین مسئله باعث لوکس تر شدن ظاهر محصول خواهد شد و زیبایی دکوراسیون منزل و یا ویلای شما را دو چندان می کند.

در نظر داشته باشید که جنس صفحه های گریل از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. چرا که به عنوان مهم ترین عامل در طبخ مواد غذایی با کباب پز یا همان باربیکیو، حرارتی است که صفحه گریل در خود نگه می دارد و باعث طبخ مواد غذایی بدون شعله مستقیم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =