ساخت باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی

ساخت باربیکیو ذغالی

طعم غذا هایی که بر روی آتش و بر روی کباب پز طبخ می شوند، بسیار لذیذ و متفاوت است. در صورتی که شما هم دوست دارید مواد غذایی و مخصوصا گوشت را بر روی آتش کباب کنید، ساخت باربیکیو ذغالی را پیشنهاد می دهیم.

ساخت کباب پز در گوشه ای از حیاط و یا ویلا، علاوه بر داشتن صرفه اقتصادی، می تواند طعم خوش مواد غذایی کباب شده را میهمان سفره های شما کند. اگر تصمیم دارید که ساختن باربیکیو را در حیاط و تراس خانه خود انجام دهید، با انجام چند مرحله ساده که در ادامه در مورد آن ها بیش تر توضیح داده ایم، می توانید یک کبابپز حرفه ای داشته باشید.

آموزش ساخت باربیکیو در منزل

باربیکیو را می توانید با استفاده از مصالح مختلف مانند چوب، سیمان، آجر و… در منزل بسازید. پس از آن، از کباب پز برای پخت غذا های مختلف استفاده نمایید. در ادامه آموزش ساخت باربیکیو و کبابپز سیمانی و آجری را برای شما شرح داده ایم.

نحوه ساخت باربیکیو و کباب پز به صورت مرحله به مرحله

برای ساخت و طراحی کبابپز، ابتدا از یک سینی پخت و پز در جهت مشخص نمودن محل قرار گیری آجر ها استفاده کنید. تا جایی که می توانید تعداد آجر ها را کاهش دهید تا نیازی به بریدن آن ها نباشد.

یک پیمانه سیمان را به همراه پنج پیمانه شن مخلوط کنید. به ترکیب شن و ماسه، آب اضافه کنید. در این صورت ملات برای ساختن کباب پز سفت خواهد شد. در نظر داشته باشید که برای ریختن ملات بر روی اولین لایه از آجر ها بهتر سات سطحی را که تصمیم دارید ملات بر روی آن بریزید را بررسی کنید و اگر ناهمواری مشاهده نمودید، با اضافه نمودن ملات آن را صاف کنید.

شما می توانید از یک spirit level در جهت علامت گذاری در سطح بیرونی باربیکیو استفاده نمایید. در این صورت از صاف چیده شدن آجر ها اطمینان خاطر کسب خواهید کرد. پس از این که اولین لایه آجر ها را قرار دادید، حتما آن ها را مجدد بررسی کنید تا از قرار گرفتن زاویه ها مطمئن شوید.

شما می توانید در این مرحله از ساخت کباب پز، از یک فلز گره زده شده درون ملات استفاده کنید تا دیواره باربیکیو به دیواره طولانی تر متصل شود.

برای چیدن آجر ها و ساختن لایه های بیش تر باید از گوشه و قسمت های کناری کار خود را آغاز کنید. آجر ها باید به صورت یکی در میان چیده شوند. به گونه ای که گوشه ها به صورت نصف آجری به نظر برسند.

در جهت کسب نمودن اطمینان خاطر از پیش روی ساخت کباب پز، برای بررسی نمودن زوایا حتما از spirit level استفاده کنید.

پس از این که پنج سطح از دیواره باربیکیو را ساختید، باید با استفاده از چوب و spirit level، حتما صاف بودن سازه را مورد بررسی قرار دهید.

در این مرحله از ساخت باربیکیو و کبابپز، می توانید به اندازه ۷ لایه آجر را بر روی یکدیگر چیدمان کنید. آجر های قسمت دیواره داخلی و دیوار سمت چپ را به سمت داخلی باربیکیو بچرخانید تا لبه ای برای قرار دادن سینی ذغال ایجاد شود. برای لبه بیرونی دیواره ها می توانید از یک آجر نصفه استفاده نمایید. در نهایت سه ردیف دیگر اجر چیدمان کنید و مراحل ذکر شده را مجدد تکرار نمایید.

برای داشتن کابپزی با ظاهری زیبا تر، می توانید برشی کوچک از شلنگ را بردارید و آن را در بین آجر ها و بر روی ملات بکشید. با اضافه نمودن سطح نهایی آجر ها یک لایه جذاب و زیبا ایجاد نمایید. پس از این که کارتان به اتمام رسید، تمامی سطوح باربیکیو را مورد بررسی قرار دهید.

در قسمت ها و بخش های کناری باربیکیو، برای این که فضایی مناسب برای قرار دادن کباب ها در اختیار داشته باشید، می توانید یک سنگ بزرگ را بر روی دیواره ها قرار دهید.

باربیکیو چیست؟

باربیکیو در واقع نوعی روش پخت برای مواد غذایی می باشد. این روش برای کباب نمودن مواد غذایی مخصوص انواع گوشت ها بر روی آتش و حرارت مستقیم می باشد. از گذشته تا به امروز کباب ها جزو غذا های مورد علاقع ایرانیان به شمار می آمدند. با ورود کباب پز ها و انواع باربیکیو ها، پخت و طبخ مواد غذایی بر روی حرارت مستقیم، سهولت بخشیده شده است.

ساخت باربیکیو و کباب پز در خانه می تواند طعم خوش مواد غذایی کباب شده را به سفره های ایرانی بازگرداند. همین طور تهیه مواد و مصالح برای ساخت آن، بسیار کم تر از خرید باربیکیو و کبابپز آماده می باشد. به همین خاطر هزینه آن کاملا مقرون به صرفه تمام خواهد شد.

برای ساخت باربیکیو زغالی، می توانید از طریق انجام مراحل گفته شده، اقدام نمایید. هم چنین می توانید با مشاورین امین باربیکیو در تماس باشید و سوالات خود را در رابطه با ساخت کباب پز بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =