باربیکیو در بالکن

باربیکیو استیل

طراحی باربیکیو در بالکن مستلزم یک محیط و فضای باز مناسب می‌ باشد. این محیط بر اساس مدل طراحی شما می‌ تواند سرباز و یا حتی سرپوشیده باشد. لازم به ذکر است، بعضی فاکتورهای مهم طراحی باربیکیو خارج از بحث سلیقه همیشگی است. ما در این مقاله قصد داریم تمام نکات مهم طراحی باربیکیو در بالکن و سایر محیط های باز را بررسی کنیم.

اهمیت طراحی باربیکیو در بالکن

در هوای گرم تابستان، اکثر افراد تمایل دارند آخر هفته‌ های تابستان را در خارج از محیط داخلی منزل بگذرانند. یکی از محیط های خارجی بر اساس طراحی کلی باربیکیو خانه می‌ باشد. اگر شما نیز به پخت و پز کباب، ماهی و سبزیجات علاقه مند هستید، احتمالا با طراحی باربیکیو در بالکن، حیاط و سایر محیط های سرباز آشنا هستید.

نکات مهم طراحی باربیکیو در بالکن

طراحی باربیکیو در بالکن لازمه ایجاد یک آشپزخانه سرباز می باشد و مهمولا شامل یک گریل، میزهای گریل و فضای نشیمن و سرو غذا می‌ باشد. یکی از مسائل طراحی باربیکیو در محیط باز این است که اغلب باید بر روی چیدمان و دکوراسیون فضای غذاخوری متمرکز بود. توصیه می شود این فضا زیر سقف قرار بگیرد و از خطرات تابش بیش از حد نور خورشید و بارش برف و باران در امان باشد.

اگر مواد اولیه طراحی باربیکیو تا حد زیادی به سبک و استایل دکور منزلتان مرتبط است، ولی با این حال انتخاب مواد باکیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌ باشد. انتخاب بعضی متریال‌های مقاوم و طول عمر مفید طولانی در مقابل شرایط جوی گوناگون مانند سنگ، استیل، آجر و… عمر باربیکیو را افزایش می‌ دهند.

چگونگی طراحی باربیکیو در بالکن

طراحی و پیاده سازی باربیکیو در محیط باز بیشتر شبیه به طراحی آشپزخانه در محیط باز و یا طرح ریزی آشپزخانه در مدل کوچک‌ تر می‌ باشد. و این محیط اصولا شامل گریل، آون پیتزا، سینک، قفسه‌ های ذخیره سازی و کانتر آشپزخانه می باشد.

سبک و استایل این محیط می‌ تواند متناسب با متریال سنگ، آجر و چوب شبیه به طراحی‌ آشپزخانه سرباز سنتی و روستیک می باشد. چوب براق، فلز، تخته سه لا و بتون می توانند طراحی آشپزخانه را به سبک معاصر و مینیمالیستی نزدیک کنند.

اگر سبک و نوع طراحی باربیکیو در بالکن زیاد برایتان اهمیت ندارد و انتخاب مواد مقاوم جزء اولویت‌ های انتخاب می باشد، به دنبال فلز، بتون، سنگ و آجر بگردید. در انتخاب از چوب صرف نظر کنید و یا سعس کنید استفاده خود را از چوب به حداقل برسانید. چون که چوب در مقایسه با سایر مواد و متریال از مقاومت بسیار کمتری برخوردار می باشد و در شرایط جوی مختلف خیلی بادوام نیست.

توجه داشته باشید که، ایجاد سقف به منظور طراحی باربیکیو در فضای باز می‌ تواند جزء موارد لازم در نظر گرفته شود. می توان با ساخت سقف از فضا و محیط مراقبت بیشتری به عمل آورد و افراد را در پناه خود ایمن نگه دارد.

ایده‌ های زیبای طراحی باربیکیو در بالکن

در ادامه برخی ایده‌ های جذاب برای طراحی باربیکیو در فضای باز را بررسی می‌ کنیم.

طراحی سنتی

در این نوع طراحی باربیکیو در بالکن سبک و استایل آشپزخانه سنتی اجرا می شود. این آشپزخانه روباز سنتی به کمک انواع متریال‌ ها مانند سنگ، آجر و فلز طراحی شده است. اگرچه اغلب مواد و متریال در سنگ و آجر خلاصه شده، ولی همچنان می‌ توان در آن شاهد فلز نیز بود.

این مسئله می‌ تواند به تعادل بصری کمک کند و طراحی را کمی به دکوراسیون روز سوق دهد.

طراحی مینیمالیستی

اغلب مدل های سبک مینیمالیستی با حداقل عناصر تعریف شده‌ اند.

طراحی ساده و سنگی

اگر نیاز به یک طراحی ساده و بدون هیچ فاکتور دست و پا گیر و اضافه ای دارید، این ایده می‌ تواند برای شما مناسب باشد.

طراحی مدرن و هوشمندانه

اگر طرفدار سبک‌ های سنتی و مینیمالیستی نیستید، باید دنبال طراحی باربیکیو در بالکن مدرن بروید.

انواع باربیکیو برای استفاده در بالکن

باربیکیو از نظر سوخت به انواع گوناگونی تقسیم می شوند: باربیکیو گازی، باربیکیو ذغالی و باربیکیو برقی؛

مدل های گازی و خصوصا ذغالی، نظر اکثر افراد را جلب می کنند. برای استفاده در بالکن و تراس، و از کباب پز برقی اغلب در داخل آشپزخانه قابل استفاده می باشد.

جهت نصب باربیکیو گازی در داخل بالکن، اول باید از این مسئله مطمئن شوید که بالکن شما دارای لوله کشی گاز باشد. چون استفاده از شیلنگ گاز بلند، غیرایمن و خطرناک بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛

باربیکیو ذغالی مشکلات گاز کشی را ندارد. حتما توجه داشته باشید که اگر در واحد مسکونی یا آپارتمان زندگی می کنید، همه قوانین را در نظر بگیرید. ممکن است آتش روشن کردن در آپارتمان شما ممنوع باشد و همسایه ها معترض شوند.

در آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی نکاتی مرتبط با باربیکیو در بالکن را بررسی کنیم. کارشناسان امین باربیکیو آماده ارائه هرگونه خدمات و اطلاعات در زمینه باربیکیو در بالکن هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =