کباب پز گازی

باربیکیو مشکی استیل

کباب پز گازی

کباب پز ها، جزو لوازم و سایلی هستند که امروزه مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته اند. چرا که می توانند در کم ترین زمان و به راحتی مواد غذایی مخصوصا گوشت قرمز و گوشت سفید را کباب کنند. کباب پز گازی، یکی از مدل های مختلف کباب پز به شمار می آید که دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد.

امین باربیکیو در این مطلب شما را بیش تر و بهتر با این نوع کباب پز آشنا خواهد کرد. به شما پیشنهاد می دهیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع کباب پز ها

 کباب پز ها به طور کلی بر اساس نوع سوختی که در جهت کباب نمودن مواد غذایی استفاده می کنند، به سه دسته کباب پز ذغالی، کباب پز گازی و کباب پز تابشی تقسیم بندی می شوند.

همان طور که می دانید، کبابپز ذغالی، به وسیله ذغال حرارت و دمای مورد نیاز کباب کردن مواد غذایی را تامین می کند. اما لازم است بدانید که کباب پز ذغالی، در زمان کار، دود زیادی از خود تولید می کند و نمی تواند برای خانه ها و آپارتمان ها گزینه مناسبی باشد.

در صورتی که نوع گازی آن ها، علاوه بر این که دود کم تری نسبت به کباب پز ذغالی دارند، با سوخت گاز شهر کار می کنند و این امکان را فراهم می کنند تا در صورت نیاز درجه حرارت آن ها را به میزان دلخواه تنظیم نمایید.

مشخصات و ویژگی های کباب پز گازی

این نوع از کباب پز ها، همان طور که پیش تر گفته شد و نام آن ها مشخص است، به وسیله گاز شهری حرارت مورد نیاز کباب کردن مواد غذایی را تامین می کنند.

همین طور شما می توانید در صورت عدم دسترسی به لوله کشی گاز، به راحتی از کپسول های مایع برای تامین سوخت آن ها استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که این دسته از کبابپز ها، مدل های مختلفی دارند که شما باید بر اساس نیاز، خواسته و الویت های خود، نوع مناسبی از آن ها را خریداری کنید. ما در ادامه نکاتی را در جهت خرید کباب پز برای شما آورده ایم که قطعا می تواند یک راهنمای خرید مناسب به شمار آید.

انواع مختلف کباب پز

همان طور که می دانید، مدل های مختلفی از این نوع کباب پز ها در بازار موجود می باشند که بر اساس نیاز ها و الویت های مختلفی طراحی و تولید شده اند.

توجه داشته باشید که پیش از خرید باید مشخص کنید می خواهید کباب پز را در کدام قسمت خانه بگذارید. به طور مثال اگر می خواهید از کباب پز در آشپزخانه استفاده کنید، بهتر است مدل های رو میزی آن را تهیه کنید. اما اگر برای حیاط باغ و یا ویلای خود می خواهید، به شما توصیه می کنیم که حتما از مدل های ایستاده این کبابپز نیز دیدن کنید.

در زمان خرید کباب پز گازی به این نکات توجه کنید.

در نظر داشته باشید که خرید هر گونه لوازم و وسایلی که تجربه ای در خرید آن ندارید، نیاز به راهنما دارد که در ادامه مهم ترین نکات را برای شما در جهت خرید این نوع کباب پز آورده ایم.

محل قرار گیری کباب پز را مشخص کنید.

در نظر داشته باشید که باید پیش از هر کاری، محل قرار گیری کباب پز را مشخص کنید. چرا که می توانید انتخاب های محدود کنید. به طور مثال اگر قصد استفاده از کباب پز در داخل آپارتمان را دارید، بهتر است مدل های رو میزی آن را مورد بررسی قرار دهید.

به جنس بدنه کباب پز توجه کنید.

جنس بدنه کباب پز باید از استیل ضد زنگ و یا گالوانیزه باشد. شاید به دلیل بودجه محدودی که دارید، به سراغ مدل های آهنی آن بروید، اما به شما توصیه می کنیم اگر تصمیم دارید که کباب پز شما عمر مفید بیش تری داشته باشد، بهتر است مدل های استیل ضد زنگ و یا گالوانیزه آن را خریداری کنید.

به چرخ های مدل های ایستاده توجه کنید.

اگر شما جزو افرادی هستید که می خواهید کبابپز را مدام از این سوی باغ و حیاط، به سوی دیگری حمل کنید، بهتر است در زمان خرید کبابپز ایستاده، به وجود چرخ ها توجه داشته باشید. در غیر این صورت جا به جایی آن برای شما مشقت بار خواهد بود.

به ایمنی کباب پز دقت کنید.

این نوع از کباب پز ها به دلیل نوع سوختی که دارند، باید دارای یک شیر جهت باز و بسته نمودن گاز ورودی به کباب پز باشند. حتما دقت کنید که کباب پزی که انتخاب می کنید، این قابلیت را داشته باشد. در غیر این صورت امکان دارد که حادثه آفرین شود.

ابعاد و اندازه مناسبی را تهیه کنید.

همان طور که پیش تر گفته شد، باید محل قرار گیری کباب پز را مشخص کنید. در این صورت می توانید ابعاد و اندازه مورد نیاز خود را خریداری کنید. هم چنین گزینه های شما در زمان خرید محدود تر شده و انتخاب راحت تری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =