کباب پز ذغالی

انواع باربیکیو باغی

کباب پز ذغالی

کباب پز ها جزو دسته وسایلی به شمار می آیند که هر ایرانی در زمان پیک نیک و سفر به آن نیاز دارد. این وسیله کوچک و کاربردی مدل های مختلفی دارد که کباب پز ذغالی یکی از آن ها می باشد.

انتخاب یک کباب پز مناسب برای خانه و یا سفر یک امر حائز اهمیت است که امین باربیکیو در این مطلب به شما یاری خواهد داد تا به راحتی کباب پز مناسبی را برای خود خریداری کنید.

اما بهتر است در قدم اول با انواع کباب پز ها و نوع سوخت آن ها آشنا شوید تا در زمان خرید، انتخاب راحت تری داشته باشید.

معرفی انواع کباب پز ها

کباب پز ها به طور معمول بر اساس نوع سوختی که برای کباب نمودن مواد غذایی دارند، تقسیم بندی می شوند. به همین خاطر شما در زمان خرید کبابپز با مدل های مختلفی از آن ها رو به رو خواهید شد. در ادامه بیش تر به توضیح انواع کبابپز ها پرداخته ایم.

کباب پز گازی

در کباب پز های گازی نوع سوخت آن ها، گاز شهری است. این نوع از کباب پز ها به دلیل نوع سوختی که دارند، دود کم تری از خود تولید می کنند و گزینه مناسبی برای آپارتمان و محیط های مسکونی هستند. همین طور شما می توانید به وسیله یک کپسول گاز مایع، سوخت مورد نیاز آن ها را در محیط های باز مانند جنگل فراهم نمایید.

کباب پر برقی

کباب پز برقی مانند کباب پز های گازی، تولید دود کم تری دارند. هم چنین نوع سوخت آن ها به وسیله برق تامین می شود. این دسته از کباب پز ها نیز گزینه مناسبی برای آپارتمان و خانه های مسکونی به شمار می آیند.

کباب پز ذغالی

این نوع از کباب پز ها، همان طور که از نامشان مشخص است، نوع سوخت آن ها ذغال می باشد. این نوع از کباب پز ها، دود زیادی از خود تولید می کنند. به همین خاطر شاید برای آپارتمان و منزل مسکونی گزینه مناسبی نباشند. اما در عین حال می توانند طعم خوش دود را به مواد غذایی کباب شده منتقل کنند و طعمی بی نظیر به مواد غذایی بدهند.

هم چنین این دسته از کباب پز ها گزینه مناسبی برای پیک نیک و سفر به شمار می آیند چرا که شما می توانید با چند بسته ذغال و یا چند تکه چوب، سوخت مورد نیاز آن ها را تامین کنید.

کباب پز های نام برده شده، مدل های مختلفی اعم از ایستاده و رو میزی دارند که هر شخص می تواند بسته به نیاز و الویت های خود، نوع مناسبی از آن ها را انتخاب کند.

اگر تصمیم دارید که برای سفر و پیک نیک های خود کباب پزی خریداری کنید، بهتر است با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

در زمان خرید کباب پز به این نکات توجه کنید.

کباب پز ها مانند سایر لوازم و وسایل، نیاز به یک راهنمای خرید دارند تا هر شخصی که اطلاعات کافی در مورد آن ها ندارد، بتواند به درستی کباب پز مورد نیاز خود را تهیه کند. امین باربیکیو در ادامه به شما کمک خواهد کرد تا کباب پز مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

به ابعاد کباب پز توجه کنید.

در مرحله اول باید در نظر بگیرید که در هر بار استفاده از کباب پز می خواهید برای چه تعداد نفراتی گوشت و مواد غذایی کبابی تهیه کنید. به طور مثال اگر خانواده ای پر جمعیت دارید و یا می خواهید در هر میهمانی از کباب پز خود استفاده کنید، بهتر است ابعاد بزرگ تر را انتخاب کنید.

محل قرار گیری کباب پز را مشخص کنید.

باید توجه داشته باشید که محل قرار گیری کباب پز باید پیش از خرید آن مشخص شود. چرا که در این صورت می توانید نوع سوخت کباب پز را نیز مشخص نمایید. همین طور علاوه بر مشخص نمودن نوع سوخت، می توانید ابعاد و سایز مناسبی از این وسیله را خریداری نمایید.

بودجه خود را تعیین کنید.

همان طور که پیش تر گفته شد، کباب پز ها مدل های مختلفی دارند. بهتر است در زمان خرید بودجه خود را مشخص کنید تا انتخاب های شما محدود تر شده و راحت تر بتوانید خرید خود را انجام دهید. همین طور لازم است بدانید که بودجه شما می تواند بر روی قابلیت ها و لوازم جانبی کباب پز تاثیر بگذارد.

جنس بدنه مرغوبی را انتخاب کنید.

جنس بدنه کباب پز می تواند تاثیر چشم گیری بر روی عمر مفید آن داشته باشد. ضمن این که هر چه جنس بدنه کباب پز مرغوب تر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. به شما توصیه می کنیم که حتما کبابپزی از جنس گالوانیزه تهیه کنید. چرا که علاوه بر قیمت مناسب، وزن کم تر و همین طور طول عمر بیش تری نسبت به آهن دارد.

به قابلیت های کباب پز دقت کنید.

همان طور که پیش تر گفته شد، کبابپزها با قابلیت های متفاوتی طراحی و تولید شده اند. سیخ ویژه، پوشش نچسب، درپوش، جا سیمی، محفظه، ترموستات و… هر کدام جزو المان هایی در ساختار کبابپز هستند که عدم وجود آن ها، اختلالی در عملکرد مطلوب کباب پز به وجود نمی آورد. اما وجود آن ها می تواند کار با این وسیله را برای شما سهولت ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 13 =