کباب پز و کباب زن

باربیکیو استیل و مشکی

کباب پز و کباب زن

کباب پز و کباب زن دو دستگاه و وسیله جدایی ناپذیر هستند که در کنار یکدیگر عمل پخت و تهیه کباب را برای ما آسان نموده اند. توجه داشته باشید که هر کدام دارای مشخصات و ویژگی هایی می باشند که در این مطلب امین باربیکیو به توضیح آن ها پرداخته است.

کباب زن به دستگاهی گفته می شود که برای کباب زدن یا به اصطلاح سیخ گیری کباب کوبیده در رستوران ها، تالار ها، آشپزخانه های صنعتی و هم چنین کترینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کباب کردن گوشت یک شکل و یکنواخت با سرعت بالا و عدم نیاز به یک آشپز ماهر از مزایای دستگاه کباب زن می باشد.

این دستگاه توانایی پخت کباب یا به اصطلاح سیخ گرفتن گوشت با وزن بین هفتاده و پنج تا دویست گرم را دارد.

 هم چنین این دستگاه که جزو تجهزات آماده سازی غذا در رستوارن ها بوده است به دلیل بالا بردن سرعت می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهروری و سودآوری در آشپزخانه ها و رستوران ها داشته باشد.

این دستگاه دارای قالب های از جنس آلومینیوم، چدن و استیل بوده که با سرامیک بهداشتی پوشش داده شده است. قالب ها که بسته به خواست و نیاز مشتری دارای رنج وزنی خاصی می باشند شامل:

  1. از هفتاده و پنج گرم تا صد و بیست گرم
  2. از صد و بیست تا صد و پنجاه گرم
  3. از صد و پنجاه تا دویست گرم

هم چنین این دستگاه شامل انواع مختلفی از قالب ها  مانند لقمه، بنابی، طرح دست می باشد.

برای این که مایه گوشت کباب به قالب دستگاه کباب پز یا کباب زن نچسبد، قالب باید گرم باشد. در این محصول از دو روش برای گرم کردن قالب استفاده می شود:

  • آب گرم
  • المنتی

مزایای استفاده از کباب زن

  • وزن ثابت گوشت
  • راندمان بالا تا هزار سیخ در هر ساعت
  • استهلاک کم تر
  • کاهش هزینه نیرو های انسانی
  • مصرف انرژی پایین

هم چنین برای تمیز کردن و شستشو دستگاه می توان مخزن گوشت و سیلندر آن را باز کرده و تمیز نمایید. قالب ها هم بسیار ساده و آسان می توانند تعویض شوند. این دستگاه با برق تک فاز دویست بیست ولت کار می کند. به دلیل داشتن چهار چرخ، حمل و نقل بسیار آسانی دارد. جنس بدنه این دستگاه هم از استیل ساخته شده است.

مشخصات و ویژگی های کبابپز

کباب پز ها انواع مختلفی دارند مانند: کباب پز تابشی اتوماتیک، کباب پز تابشی سالاماندر و کباب پز تابشی کشویی

کباب پز تابشی اتوماتیک

کباب پز تابشی اتوماتیک بدون نیاز به آشپز ماهر به صورت خودکار غذا را می پزد. این محصول توانایی چهارصد سیخ تا هزار و چهارصد سی در ساعت را دارد.

کباب پز های اتوماتیک یکی از استراتژیک های مدیریت آشپزخانه های صنعتی می باشد.

مزیت های این دستگاه بسیار مفید برای یک رستوران یا آشپزخانه است. هم چنین این دستگاه نیاز به آشپز ماهر ندارد و با یک آموزش ساده و آسان به اپرتور دستگاه قابل کار می باشد.

میزان جایی که می گیرد بسیار کم است و صد در صد بدون دود کار می کند و به همین دلیل مصرف کننده نیاز به هود سانتریفیوژ جهت تخلیه دود به بیرون محیط آشپزخانه ندارد.

کباب پز تابشی اتوماتیک به دلیل استفاده از مکانیزم حرارت تابشی و امواج مادون قرمز مصرف بسیار کمی در گاز دارد بنابراین در هزینه گاز صرفه جویی بسیار زیادی می شود.

بدنه این محصول دارای استراکچر فولادی است و بدنه روی آن را ورق استیل تشکیل داده است که در برابر شرایط گرما و بخار آب در آشپزخانه های صنعتی مقاومت بسیار زیادی دارد.

با کباب پز اتوماتیک علاوه بر پخت کباب و جوجه می توانید با استفاده از تور های مخصوص، ماهی را نیز کباب و نوش جان کنید.

کباب پز تابشی سالاماندر (آسانسوری)

کباب پز تابشی سالاماندر مدل تکمیل شده کباب پز کشویی است که یک میز آن علاوه بر خاصیت کشویی دارای مزیت فاصله آن با مشعل است. این خصوصیت به آشپز امکان این را می دهد که بتواند علاوه بر پخت کباب کوبیده، جوجه، ماهی و استیک دیگر کباب ها را هم طبخ کند.

مدل سالاماند در بین آشپز ها به نام آسانسوری مشهور است که در سه مدل و هر مدل سه ظرفیت تولید می کنند. مدل معمولی یا سالاماندر، مدل سالاماندر عریض و مدل سالاماندر رومیزی.

تعداد سیخ ها که می توان همزمان روی میز قرار بگیرد، معیار اندازه کباب پز کشویی است. کباب پز تابشی در سه سایز، بیست، سی و چهل سیخ تولید و ارائه می شود.

کباب پز تابشی کشویی

اولین مدل کباب پز تابشی در سال ۱۳۷۸ برای اولین بار ساخته شد که مدل آن کشویی بود. در این مدل مشعل در قسمت بالایی بوده و یک میز کشویی برای محل قرار سیخ های کباب است در زیر مشعل است.

طول کباب های که می توان با مدل کشویی پخته شود مدل کباب پز را تعیین می کند.

کباب پز کشویی در دو مدل ساده و عریض ارائه می شود. در ساده طول کباب سی پنج سانتی متر و در عریض طول کباب ها پنجاه سانتی متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 4 =